Otevřený e-mail redakci iDNESu

15. května 2015 uveřejnil zpravodajský portál iDNES.cz zprávu s titulkem, podle kterého Asad sype bomby na Palmýru. Toto v titulku lživé tvrzení jsem vyvrátil v článku Pozor, Asad sype bomby na Palmýru! Nebo možná ne…, abych byl přesný – titulek vyvrací samotný text článku na onom portálu.

„Chyba se stane,“ mohli by říct někteří. Ano, s tím souhlasím. Zarážející jsou však tyto věci:

1) Portál byl upozorněn na vícero místech a několikrát, že je titulek chybný.[1][2]
2) Sám portál se na svých webových stránkách honosí hláškou „iDNES.cz Můžete nám věřit.
3) Nepravdivý titulek je na webu stále beze změny (k času 14:30 dne 21. 5. 2015).

Tento e-mail byl odeslán 22. 5. 2015 v 9:50 ráno redakci iDNES.cz (idnes@idnes.cz).

Vážená redakce,

se znepokojením jsem si přečetl váš článek s titulkem „Asad sype bomby na Palmýru, kterou podle Bible postavil Šalamoun“ z 15. května 2015. Tento titulek je lživý a jeho vyvrácení se nachází hned v úvodním odstavci, kde se píše „…Bojuje se zhruba kilometr od památek…“ a „Syrská armáda vyslala k Palmýře posily a podle exilových aktivistů bombarduje pozice islamistů v těsné blízkosti města.“

Nikde mimo titulek článku není psáno, že „Asad sype bomby na Palmýru“. Na svých webových stránkách píšete: „iDNES.cz Můžete nám věřit.“ Já vám však nevěřím.

Kdy hodláte opravit tento lživý titulek?

S pozdravem

Jiří Schmied

Aktualizace

Dosud nebyl titulek článku opraven, proto jsem zaslal 26. května 2015 v 16:15 iDNESu stejnou zprávu pomocí aplikace „Tip redakci“ na jejich webu.[3]

Zdroje
[1]: Facebook – CHYBY. OMYLY. NEPRAVDY V MÉDIÍCH.
[2]: Mnou napsaný článek byl vložen na timeline FB stránky iDNES.cz a vložen pod několik postů s dotazem, kdy si chybu opraví. Po nějaké době byla moje možnost komentování zablokována, nemůžu již tedy komentovat posty na FB stránce iDNES.cz.
[3]: iDNES.cz – Tip redakci